Moda na zdrowy styl życia przyszła do nas z zachodu. Coraz więcej osób uprawia sport, stara się aktywnie spędzać czas, coraz więcej osób pragnie znać dokładny skład spożywanych produktów, dlatego czyta etykiety i zdaje sobie
Staramy się ograniczyć produkty zawierające dużo węglowodanów czy tłuszczów pochodzenia zwierzęcego.
Zamiast napojów i soków popijamy najbardziej naturalną, niegazowaną wodę.
Większość osób powoli uświadamia sobie czym są cukry proste i stara się wybierać produkty pełnoziarniste zawierające cukry złożone.
Znane restauracje zamiast frytek do zestawów oferują sałatki, lub owoce. W sklepikach szkolnych zamiast czipsów pojawiają się zdrowsze przekąski, na bazie owców, warzyw i zbóż.
Już nawet w przedszkolach dzieci są edukowane jak bardzo niezdrowe są słodycze, napoje słodzone i czipsy.
Taki trend jest ogromnym wyzwaniem dla producentów żywności ponieważ muszą oni pokonać konkurencję i przekonać klientów do swoich produktów.
Współczesnych klientów trudno skłonić do zakupu konkretnej rzeczy, wybór jest ogromny.
Jedyne co może podziałać na współczesnego klienta to wysoka jakość przy zachowaniu niskiej ceny.
Producenci żywności muszą w związku z tym zainwestować w badania sensoryczne.
Takie badania najczęściej dzielą się na dwie części: laboratoryjną analizę produktów i badania konsumenckie.
Na podstawie wyników pierwszej części można dowiedzieć się co należy poprawić w składzie produktów, natomiast po analizie badań konsumenckich można wyciągnąć wnioski jak nasze produkty są postrzegane na tle konkurencji i jak możemy poprawić smak naszych produktów.
Wydaje się, że firmy nie są w stanie utrzymać się na rynku jeżeli regularnie nie będą robiły takich analiz, ponieważ jak już wcześniej wspomniałam wybór produktów jest bardzo duży a współczesny klient rzadko przywiązuje się do marki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz